Mijn Thús-portaal

Gepubliceerd op 16 april 2019

Vandaag stellen wij Mijn Thús-portaal officieel beschikbaar aan onze huurders. Mijn Thús-portaal is het online huurdersportaal voor de huurders van Thús Wonen. Daarmee regelen zij zelf hun zaken met ons, op een moment dat het hun het beste uitkomt. Wij breiden de mogelijkheden voor huurders op Mijn Thús-portaal voortdurend uit.

Zaken inzien
In de eerste plaats kunt u via Mijn Thús-portaal allerlei gegevens inzien. U kunt persoonlijke gegevens inzien, maar ook gegevens van uw woning. Bijvoorbeeld hoe uw huurprijs is opgebouwd. Of hoe de woningwaardering van uw woning eruit ziet.

Zaken regelen
Naast gegevens inzien kunt ook zaken met ons regelen via Mijn Thús-portaal. U kunt bijvoorbeeld zelf uw contactgegevens wijzigen. Of een openstaande post betalen via iDeal. Of het medehuurderschap aanvragen. U kunt ook een reparatieverzoek indienen. Na het beantwoorden van enkele vragen kiest u zelf wanneer u wilt dat onze vakman bij u langskomt.

Toekomstige zaken
Wij breiden de mogelijkheden van Mijn Thús-portaal voortdurend uit. In het menu ‘Direct regelen’ zult u met verloop van tijd nieuwe functies zien verschijnen. Vanaf nu zullen wij ook vaker documenten tonen via het menu ‘Mijn documenten’. Denk hier bijvoorbeeld aan uw huurcontract. Of aan andere correspondentie die u van ons ontvangt.

Inloggen
Als u niet alleen bij ons huurt maar ook woningzoekende bij ons bent, dan kunt u inloggen met uw bestaande inloggegevens. Als u via het menu ‘Mijn gegevens’ uw actuele e-mailadres opgeeft, dan wordt dat automatisch ook uw inlognaam.

Voor alle huurders die nog geen inlog als woningzoekende hadden, hebben wij inloggegevens aangemaakt. Die zenden wij u per briefpost of per e-mail toe. De eerste keer dat u inlogt, moet u een eigen wachtwoord kiezen. Let op de eisen die aan het wachtwoord gesteld worden. Dat doet soms onhandig aan, maar is wel belangrijk in verband met veiligheid. Ook hier geldt: als u via het menu ‘Mijn gegevens’ uw actuele e-mailadres opgeeft, dan wordt dat automatisch ook uw inlognaam.

Geen inloggegevens ontvangen?
Als u (nog) geen inloggegevens ontvangen heeft, dan kunt u als volgt handelen. In de eerste plaats is het zo dat wij deze week alle inloggegevens versturen. U kunt het beste deze week nog even afwachten of u dit nog ontvangt. In het geval wij u gemaild hebben, dan kan het ook zijn dat ons bericht in uw spambox terechtgekomen is. Dat kunt u zelf nakijken en het handigste is dan dat u ons e-mailadres toevoegt aan uw vertrouwde afzenders. Als dat ook niet aan de hand is, dan kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Dan helpen we u op die manier verder om van start te gaan met Mijn Thús-portaal.

Tot slot
Mijn Thús-portaal is 24 uur per dag open, 7 dagen per week. Toch komt het niet in de plaats van onze 'normale' dienstverlening. Het is bedoeld als een extra mogelijkheid daar naast. Wie geen computer heeft of persoonlijk contact prettiger vindt, kan gewoon blijven bellen of langskomen.

Inschrijven

Krijgt u hulp van een bepaalde instantie (zoals een bewindvoerder, het Leger des Heils, Wil, Talant, Zienn enz.)? Neem dan contact met ons op voor het maken van een kennismakingsgesprek, samen met uw begeleider.
Zonder dit kennismakingsgesprek wordt u geen woningaanbieding gedaan.

Denk u aan de inkomensgrenzen? Kijk hier voor meer informatie.
Als u een huurschuld heeft, kunnen we u geen woning definitief toewijzen.


Gelezen